8 martie 2011

Generalitati.. Despre Ele..


                Atunci cand te plictisesti, te mai uiti la un film, la un serial, mai stai la o taina, la o cafea sau, daca ai prin preajma, mai nimeresti o revista. De obicei, revista ar fi mai mult sau mai putin interesanta ca nu poti spune ca te intereseaza absolute tot ce e in ea. Rare sunt cazurile in care spune ceva real, ceva serios, cel mai des, doar sfaturi despre cum sa fii, cum sa fie oamenii din jurul tau, cum sa iti creezi idealul in viata & other shits. Pai nene .. eu sunt eu, oamenii din jurul meu sunt asa cum vreau eu sa fie ca doar de aia ii agreez, idealu` in viata mi-l gasesc singura si de restu` déjà nu mai are rost sa vorbim.
                Stand cu o prietena astazi, plictiseala totala, nu tu net, nu tu nimic, ne uitam pe o revista si din pagina in pagina, am dat peste ceva foarte interesant (zic unii, mai bine zis, unele ca vorba aia, e revista pentru fete) si anume ceva gen cum sa fii cu doi tipi in acelasi timp, sincer, nu mai tin minte exact. Va dati seama ca nu asta era si numele articolului, dar cam asta era idea lui. M-a lasat putin masca..Cum nene? Revistele astea le citesc si pustoaice de 12-14 ani. Si te mai miri de ce au ajuns fetele din ziua de azi asa..  Nu ma laud, n-am de ce (cu toate ca poate ar trebui), dar eu nu inteleg de ce au ajuns asa si, in special, ce le place. Peste tot, pe unde mergi, aproape toatel fetele pe care le vezi sunt oarecum usuratice, sa nu folosesc un cuvant prea vulgar sau dur. Pana si eu, ca fata, observ asta!! Toate au ajuns pe interes. Ai bani, ai masina, ii cumperi ce vrea? A ta e! Cam asa merge treaba. Sau le gasesti in club, le spui o vorba frumoasa si “jmekera”, le cumperi ceva de baut si din nou! A ta e!
                Cam asa merge treaba in ziua de azi. Am observat ca daca esti om serios, fata cuminte, nu pui botu` la orice vreajeala ieftina, la orice disperat care se tine dupa tine pe strada, in parc, in cafenea, in club, etc., esti considerata ciudata.
                Si te intrebi de unde? Pai uite.. Reviste gen Cool Girl, Bravo Girl, te cam invata cum sa iubesti, pe cine sa iubesti (cum arata atat fizic, cat si comportamentul, unui baiat ideal), cum sa te comporti intr-o relatie, ce lucruri sa consideri importante intr-o relatie, cum sa fii daca ti se pare ca te inseala, cum sa-ti dai seama de diferite lucruri, cum sa te desparti, cum sa iti uiti ex-ul, cum sa te comporti daca esti cu un tip si iti place de altul sau cum sa te desparti de un tip ca sa fii cu altu`, cum sa fii cu prietenii tai, cum sa iti dai seama daca prietenii tai sunt prieteni adevarati, cum sa-ti dai seama daca poti avea incredere in cineva si asaaaa mai depaaarte, Doamne!, si cat de lunga poate fi lista “Cum sa..”.
                Parerea mea este ca aceste reviste te cam “invata” cum sa fii. Ah da, am omis din lista “Cum sa..” partea cu: Cum sa afli secretele baietilor, Cum sa-ti dai seama cum este un baiat la pat, Cum sa-ti dai seama daca este un baiat cuminte, Cum sa-ti dai seama daca e serios sau e o joaca, si DIN NOU, lista “Cum sa..” poate continua mult si bine.
                Mie mi se pare ca asta e motivu` pentru care toate fetele de 10-18 ani au anumite comportamente, impresii, idei, caractere, asa..iesite din comun. Pentru ca peste tot vezi “Fata, am citit in revista X despre cum sa-ti dai seama daca te inseala si uite, iubitu` meu se cam incadreaza” (am dat un exemplu la nimereala). Pai nene..poate iubitu` ala al tau asa e, poate asta e stilu` lui. Sau mai gasesti prin rubricile Q&A intrebari gen “Vreau sa fac sex cu iubitul, dar mi-e frica” si cand te uiti mai jos, copila are 14 ani, sau “Am facut sex neprotejat si acum mi-a intarziat menstruatia” si la fel, te uiti mai jos, varsta 12-14 ani. Cam atata pot intelege fetele din revistele astea care, vorba aia, zic ei ca sunt educative.
                Se prea pare ca oamenii astia, redactori, acei doctori psihologi sau mai stiu eu cine de printre cei care scriu in reviste, stiu cam tot despre tot ce se poate. Despre relatii, iubire, sex, prieteni, uneori chiar si despre cititorul insusi.
                Mi se pare total aiurea, mi se pare uneori deplasat sau chiar patetic.
                Ok, fiecare isi traieste viata cum vrea, face absolute ce vrea (pe riscul lui, normal), dar n-ar trebui sa te gandesti uneori si la tine?
                Incep sa cred ca saracele fete care-si pierd virginitatea la 12-14 ani si dupa le pare atat de rau, au fost pur si simplu influentate de reviste in care de cele mai multe ori scrie sa “faci sex cand esti pregatit”. Pai bun nene, correct, da` cand “esti pregatit” ? Nu e chiar asa..Uneori crezi tu ca esti pregatit, dar la varsta aia nici nu prea ai ce sa stii..
                Revistele astea sunt gen mesajele subliminale..Scrie ceva, dar te face sa intelegi altceva..
                Subiect prea delicat, plin de controverse .. Fetele din ziua de azi .. Cam aiurea din partea unei fete sa scrie despre fete, nu? Da..Se poate..Din pacate sau din fericire, fac parte din fetele care pot sustine ca “Femeile sunt niste curve”. De ce? Pentru ca asa e frate..Actual se cam impart in doua categorii..90% si 10% .. 90% sunt alea pe interes sau pur si simplu le place sa se culce cu oricine, restul de 10% sunt intregi la cap si gandesc cand fac ceva. Poate parea putin ciudat ca zic asta .. sunt fata .. ar trebui sa fiu ceva gen “Baietii sunt niste misogini, niste prosti, pt ca fac orice femeie curva”. Nu nene.. luati adevaru` ca atare ca asa e, nu e vina lor ca peste tot pe strada sau pe unde intalnesc fete, toate sunt asa.
                Toata lumea da de ele, uneori poti spune ca nu mai poti dracu` respire din cauza lor. Esti sit u fata linistita, cu iubit, totul ok, te gasesti ca se baga o fufa la mijloc ca vorba aia, baiatu` e baiat pana la urma, nu prea poate rezista. Dar sa-si vada dracu` de treaba lor si de pi*** lor, sa si-o plimbe in alta parte ca sunt atatia care cauta numai fete in genu` lor.
                E un intreg subiect ce poate fi discutat ore intregi (sau aici, pagini intregi)... Nu e exemplu` personal, slava domnului, n-am avut de-a face in mod direct cu o situatie gen, dar cunosc atatea cazuri, atatea povesti...
                Poate, intr-un fel, e si vina baietilor pt asta ca, vorba aia, cand vrei ceva de la o fata, ii dai ceva, un cadou, o floare, o atentie, ceva de baut, depinde de situatie. Si adevaru` e ca se gasesc atatea care accepta si s-au invatat fetele. E usor sa faci rost de ceva, dand altceva la schimb, dar nici nu te gandesti ce dai , daca e mai important ca acel mic sau mare cadou sau atentie.
                Ar fi trebuit sa ne obisnuim pana acum, nu? Ca pana la urma in lumea asta traim si noi, oamenii (a)normali, depinde de situatie. Si cand te gandesti ca sunt atatia baieti ori draguti, ori de treaba, ori baieti calumea, care umbla dupa ele, dupa acele Ele care ofera totu` pe tava in schimbul unei mici atentii sau vorbe frumoase..
                Gasesti fete/femei de toate varstele facand asta..Si hai sa zicem, alea mici nu gandesc sau au o problema de educatie, de comportament, de mai stiu eu ce, dar nene, cand vezi pe una la 40 de ani care face asta, ramai putin marcat..si te gandesti ca ai putea zice “Are si ea o varsta”..
                Nu, nici eu nu sunt cine stie ce om mare, la 20 de ani (nici astia impliniti), inca pot spune ca sunt mica si proasta, dar eu macar ma consider intreaga la minte, gandesc cand fac ceva, cand vorbesc cu cineva sau cand vorbeste cineva cu mine, imi dau seama de consecinte, etc. ..Pot spune ca ma simt printre oamenii normali, nu sa umblu cu cine apuc, pe unde apuc si eventual sa fac ce apuc..
                Imi pare rau pt cei care nu sunt de-acord cu mine sau au ceva impotriva sau li se pare ca vorbesc aiurea sau mai stiu eu ce (feel free to comment), dar asta e strict parerea mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu